بچه غول درون خود را بشناسید

بچه غول درون خود را بشناسید

 

این مقاله با نام “بچه غول درون خود را بشناسید” کمک می کند شما با فعالیت های ذهن تان در طول روز آشنا شوید

در دنیای شلوغ امروزی و با توجه به تحولات پی در پی تکنولوژی پرداختن به رشد فردی و تمرکز ذهن از اهمیت زیادی برخوردار است.

دزگیری های روزانه زندگی موجب شده کمتر به رشد فردی و تمرکز ذهنی  بپردازیم

همه ما به امور زندگی مانند چی بخوریم،کجا برویم و چی بپوشیم می پردازیم.

متاسفانه به رشد فردی و تمرکز ذهن مان کمتر توجه نشان می دهیم

باورهایی در ذهن مان شکل گرفته است و با این باورها به زندگی خود ادامه می دهیم.

هر آنچه که در حال نوشتن آن هستم در زندگی آن را تجربه کرده ام

این مقاله با نام “بچه غول درون خود را بشناسید” کمک می کند شما با فعالیت های ذهن تان در طول روز آشنا شوید

یاد می گیرید چگونه بر افکار و احساسات منفی خود غلبه کنید.

با انجام تمرکز و یادگیری آن قادر خواهید بود آرامش و صبر در برابر مشکلات را به زندگی تان دعوت کنید

آرامشی که شما را در برابر مسائل و مشکلات قوی و قدرتمند می سازد.

چگونه با این وضعیت کنار بیاییم؟

هنگامی که کاری را در دست اقدام داریم و انجام این کار به خوبی پیش نمی رود خود را شکست خورده فرض می کنیم.

دچار اضطراب شده و دنبال بهانه های مختلف می گردیم

در نهایت اعلام می کنیم این شکست مربوط به عوامل و شرایط بیرونی مثل اطرافیان، پدرو مادر، دوستان،موقعیت، جامعه می باشد.

چرا که از دوران کودکی یکسری قوانین به نام باور در ذهن ما شکل گرفته است.

برای رسیدن به آرامش ذهن لازم است اضطراب و استرس ها و افکار منفی خود را شناسایی کنید

در غیر اینصورت نگرانی و تشویش و نارضایتی همه وجود تان را در بر می گیرد و شادی و شادکامی را تجربه نمی کنید.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد بر روی ذهن انسان نشان می دهد معمولا ۴۷ درصد انسانها ذهن شان به اموری می پردازد که از آن ناراضی هستند.

برای داشتن آرامش درون استرس و اضطراب هایی که افکار ما را به خود مشغول می کنند از ذهن خود دور کنیم.

در غیر اینصورت، خستگی، کسل بودن،بی حوصلگی و افکار منفی مدام ذهن را اشغال می کنند و به جسم و روح ما آسیب می رسانند.

 

مقاله چگونه بخش های ناخوشایند درون مان را بپذیریم می تواند به شما کمک کند

آیا می توان همه امور زندگی را تغییر داد؟

مسلما تمام امور زندگی را نمی توان تغییر داد

اما با پرداختن به تحول فردی و شناخت بچه غول درون انسان یعنی ضمیر ناخودآگاه می توان خود را از بی قراری نجات داد.

ذهن انسان با ارزشمند ترین موجود درون اوست

در عین حال می تواند بدترین دشمن انسان باشد.

برای داشتن بهترین عملکرد  به شناخت این موجود خارق العاده بپردازید.

برای داشتن خلاقیت،بارش فکری، احساسات و هیجانات مثل شادی و شادمانی، ارتباطات، انگیزه به ذهن تکیه داریم

ذهن ما نیز مثل جسم نیاز به توجه و مراقبت دارد

ضمیر ناخودآگاه انسان تفاوت میان واقعیت و خیال را نمی فهمد در نتیجه هر چیزی را که مدام به آن فکر کنیم در زندگی مان نقش خواهد بست.

زیگموند فروید

 

توسعه و تحول فردی با شناخت بچه غول درون انسان

 

برای مراقبت از ذهن از چه الگویی استفاده کنیم؟

ما برای مراقبت از ماشین، موبایل، خانه و… بیشتر وقت می گذاریم و نگران آنها هستیم تا آسیبی به آنها نرسد.

یک لحظه از خودمان سوال کنیم برای مراقبت از ذهن مان چه کارهایی انجام می دهیم؟

سالها در مورد مراقبه مطالبی را شنیده و یا تصاویری را دیده بودم

ولی دلیل و فایده انجام این کار را نمی دانستم و هیچ تجربه ای از آن نداشتم.

با خودم فکر می کردم چگونه میتوان با فکر نکردن و تمرکز از ذهن مراقبت کرد؟

مراقبه روشی پیشگیرانه و طبیعی است برای مقابله با نگرانی ها، اضطراب ها، استرس و رهایی از افکار منفی و محدود کننده.

همه انسان های روی کره زمین برای رسیدن به آرامش درون به تمرکز ذهن نیاز دارند.

ما انسان ها دنیای شلوغی را برای خود رقم زده ایم برای همین ذهنی خسته و شلوغی داریم

تصور اینکه برای لحظاتی ذهن خود را خالی از افکار کنیم برایمان کاری عبث و بی فایده به شمار می آید.

با یاد گرفتن مراقبه و داشتن الگویی برای مراقبت از ذهن و رهایی از خستگی و افکار آزار دهنده ذهن خود را از اضطراب رها می سازیم.

مراقبه چشم انداز خوبی را برای همه ما به ارمغان می آورد.

نقل یک داستان از فلورانس اسکاول شین در کتاب بازی زندگی

یک روز خانمی از من سوال کرد چرا مدام عینک خود را گم می کنم و یا آن را می شکنم؟

بعد از صحبت با این زن متوجه شدم این زن مدام می گوید می خواهم از شر عینکم راحت شوم و یک بینایی بدون نقص داشته باشم.

این زن دوست داشت عینکش را از دست بدهد

بنا براین ضمیر ناخودآگاه یا نیمه هوشیار وی این موضوع را برایش فراهم می کرد.

آیا می دانید هر انسانی شگفت آورترین منبع را در درون خود دارد ولی شناخت درستی از آن ندارد .

 مراقبه یا تمرکز ذهنی چه کمکی می کند؟

عمر آدمی کوتاه است پس چرا به افکارمان نمی پردازیم ، افکاری که کل زندگی ما را در بر می گیرد وسرنوشت را برایمان رقم می زند.

انسان ها لباسهای ۱۰ یا ۲۰ سال پیش خود را نمی پوشند

پس چگونه می توانند با افکار قدیمی و باورهای اشتباه مسیر زندگی را طی کنند؟

هر انسانی در افکارش زندگی می کند و سرنوشت خودش را رقم می زند.

ذهن انسان با داده های اشتباه دوران کودکی توسط والدین و اطرافیان، معلمان، رسانه ها و جامعه برنامه ریزی می شود.

از آنجا که آموزش های مدارس بر اساس تقویت نیمکره چپ می باشد

بر اثر آموزش های اشتباه اغلب آدمها از نیمکره مغز خود استفاده می کنند

بنا براین چپ مغزی بر زندگی ما غالب شده است.

تمرکز کردن موجب می شود آرامش را در درون خود، ایجاد کنیم، نگرانی و اضطراب را کنار بگذاریم.

بچه غول درون خود را بشناسید

با تمرکز ذهنی می توان با آرامش به دست آمده بهتر مسائل زندگی را حل کرد.

با دم و بازدم تنفس مان را تنظیم می کنیم و انرژی بیشتری به دست می آوریم.

فکر و گفتار با هم در ارتباط هستند

 

چگونه با مراقبه به تعادل روح و جسم می رسیم؟

  • جملات تاکیدی مثبت و کوتاه و بیان آنها موجب می شوند در ضمیر ناخودآگاه ما نقش ببندند.
  • با کلام، قوانین را به سمت خود جذب می کنید.
  • این قانون می تواند ما را به سوی شکست راهنمایی کند
  • یا این قانون ما را به سمت پیروزی و رسیدن به اهداف و آرزوها رهنمون می شود
  • هر فکری که در ذهن پدید می آید تبدیل به باور می شود و سپس وارد ضمیر ناخودآگاه شده و خلق می گردد.
  • ممکن است هنگام تمرکز ذهن یا همان مراقبه، افکار بیایند و بروند اشکالی ندارد در این هنگام، فقط قضاوت و داوری ذهنی را کنار بگذارید.
  • در هنگام تمرکز از خدا بخواهیم ذهن انسان جایگاه او باشد و غیر از او کسی را در ذهن مان جای ندهیم.
  • بعد از انجام هر تمرین سپاسگزار خداوند باشید
  •  برای خودتان یک هدیه کوچک بخرید تا نیروی شگفت انگیز درون بداند شما شایسته بهترین ها هستید.

از لحظه ای که تلاش می کنیم انسان بهتری باشیم همه چیز در اطراف ما شروع به بهتر شدن می کند.

 

توسعه و تحول فردی با شناخت بچه غول درون انسان

 

چگونه “مراقبه” کنیم؟

  1. از همین حالا به خودتان قول بدهید و آن را بنویسید که هر روز تمرکز ذهنی را انجام بدهید.
  2. تا بچه غول درون خود را بشناسید
  3. بهتر است قبل از انجام مراقبه دوش با آب ولرم بگیرید تا انرژی های منفی از روح و جسم خارج شوند و در چنین حالتی فکر بهتر کار می کند.
  4. برای داشتن ذهنی متمرکز تمام وسایل حواس پرتی مثل موبایل را از خودتان دور کنید.
  5. روزانه به اندازه ده دقیقه چشمان خود را ببندید.
  6. روی زمین یا روی صندلی می توان نشست حتی می توانید دراز بکشید.
  7. فقط دم و بازدم را بدون عجله انجام دهید در این هنگام به تنفس خود فکر کنید.( ده بار کافی است)
  8. این تمرین موجب می شود تنفس تان را کنترل کنید و اکسیژن سازی به خوبی در بدن انجام بپذیرد.
  9. با مراقبه می توان ذهن را آرام کرد و بر اعصاب خود مسلط شد.
  10. با تمرکز حواس، امواج مغزی انسان تنظیم می گردد.
  11. مراقبه را به یک عادت دائمی تبدیل کنید.
  12. عادتی که بر ذهن و مغز شما تاثیر می گذارد و به طور ارادی امواج مغزی کنترل می گردند.

 

در هنگام ناامیدی و احساس شکست و یا داشتن اضطراب واسترس به تمرکز ذهن یا مراقبه بپردازید.

 

برای آشنایی بیشتر با کارکرد مغز انسان  مقالات سایت دنبال کنید. 

 

کتاب رایگان خواندن بدون فراموشی رهنمودی برای شما همراهان در جهت تقویت حافظه می باشد 

 

بعد از انجام مراقبه از تجربیات خودتان برایمان بنویسید

مشاور| سخنران | نویسنده | مدرس بهبود فردی و مهارت های ارتباطی | فعال در زمینه حقوق شهروندی

اینستاگرام مجموعه انسان 20
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *